Laat bijvoorbeeld de laatste aanwinsten op meerder schermen zien. Je maakt het de mensen makkelijk. Ze hoeven niet meer na te denken of te zoeken naar de nieuwste titels. Veel mensen zijn namelijk zelfs te lui om achter een catalogus computer te zitten en te zoeken naar deze titels. Vaak weten ze zelfs niet wat te titel is, maar wel hoe het boek eruit ziet, doordat ze deze een keer in hun handen hebben gehad.
vrijdag 8 juni 2012
nr.16 Ontdek wat YouTube video te bieden heeft
Een bekend spreekwoord: Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
Met YouTube heb je meer bereik! Mensen zijn tegenwoordig heel visueel ingesteld en teksten worden vaak slecht of nauwelijks gelezen. Daar heb ik zelf ook last van. Als ik moet kiezen tussen een tekst zelf lezen of de tekst wordt omgezet in beeld (en geluid) dan zal mijn aandacht naar het laatste uitgaan. Mensen zijn nu eenmaal lui. Voor de bibliotheek kun je de vindbaarheid van de producten vergroten door bijvoorbeeld een bedrijfsfilm en of meerdere productvideo's te laten zien.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hoe zie je dat voor je? Elke week een filmpje over aanwinsten?
BeantwoordenVerwijderen