zondag 8 juli 2012

nr 18 catalogiseer je boekenkast met LibraryThing

Zojuist heb ik met het bestaande account van 23 dingen een aantal boeken toegevoegd. Ik moest wel even goed kijken om te zien hoe het nou werkt. Maar het is gelukt! Het leuke van LibraryThing is, dat je na het toevoegen van je boeken meteen kunt zien hoeveel leden dit boek ook hebben gelezen en wat ze er van vinden.

Zelf had ik toch wat minder populaire boeken toegevoegd kwam ik later achter...

Door de aanbevelingen te lezen van de andere leden krijg je een idee wat er goed gelezen wordt. Erg handig voor mensen die het even niet meer weten. Op ons eigen bibliotheek site hebben we natuurlijk ook zo'n soort systeem. Hier staan de nieuwste aanwinsten, gelezen boeken met eventueel de recensies van de lezers en hoe het boek gewaardeerd wordt. Wat ik ook handig vindt op de bibliotheek site is dat de "roman advies" is toegevoegd. Indien je alles van 1 schrijver hebt gelezen kun je deze invoeren en rolt er een gelijksoortig schrijver uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten