zondag 15 juli 2012

nr. 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

online shoutcast radio hostingMuziek wie houdt er niet van...
Grooveshark! Dit is erg handig voor feesten en partijen. Je kan alle soorten muziek beluisteren en in een playlist zetten. Vervolgens de gehele playlist af laten spelen. Gratis! Je hoeft niet meer al je cd's van 20 jaar geleden te zoeken die onder een dikke laag stof liggen. Ach, en al die nummers op je computer zetten heb ik ook geen tijd voor, dus dit is ideaal!
Aanmelden en een eigen map aanmaken was erg eenvoudig. Leuk programma!

Spotify was lastig voor mij om op de computer te krijgen. Iets dat met firwall te maken had? Vreemd dat je voor dit programma een gedeelte op je computer moet zetten. Dit hoeft bij Grooveshark niet. Dus ik vind Grooveshark gebruikersvriendelijker!
Voor de leden van de bibliotheek zijn dit natuurlijk leuke programma's om te gebruiken tijdens het studeren of werken aan de computer. Je kan thuis een leuke playlist aanmaken en in de bibliotheek weer openen en afspelen.
Natuurlijk hebben we ook nog  een samenwerkingsverband met Muziekweb in Rotterdam. Als het goed is zal er in 2013 heel veel nummers gedigitaliseerd worden. Nu wordt muziek lenen dus nog makkelijker...
ik zie het zo voor me dat je dan thuis, indien je lid bent van de bibliotheek en Muziekweb, de nieuwste muziek kunnen downloaden op je computer.

1 opmerking:

  1. Ik hoorde vorige week een klant die heel tevredem was over de koptelefoon en pc voor Muziekweb die in de bibliotheek staat. Misschien moet ik zelf Grooveshark ook nog eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen